lillythequeen

Direktlänk till inlägg 2 juni 2017

Stå upp för mig.

Av Lilly - 2 juni 2017 10:46

Jag har svårt för att stå upp för mig själv och mina känslor ibland..
Jag bryr mig väldigt mkt om att andra ska må bra och trivas, så jag blir lätt övertalad att jag har "fel" men egentligen handlar de inte om fel.
Utan om att det finns 2 eller flera sätt att se på saken.
Och jag har lika mkt rätt som alla andra att säga det sättet jag ser på det.
Sen får man ju kompromissa sig vidare tycker jag.
Men allt som oftast så skiter människor i helheten och bara gör sin tanke.
Det kan göra mig arg, irriterad, ledsen.
Man ska väl bry sig om varandra?
Se att alla finns och syns.

Det är nog har min HSP kommer in..
För jag tror faktiskt på att jag är en High sensitive person!!!
Jag har läst en del om detta och gjort några tester, de ska man ju inte tro blint på. Men min känsla och min familjepedagog säger det med, att jag är som henne. Högkänslig person <3

Jag kan känna av en stämning direkt i ett rum.
Även läsa av människor om hur de mår och nästan vad de tros tänka. Jag har väldigt lätt att avsluta andra människors meningar, för jag följer deras tankar även i mitt huvud.
Jag kan sätta mig in väldigt lätt i hur andra upplever saker och känna stor empati. Jag har lätt att se lösningar då oxå för hur människor ska lösa saker!! (Undantag mig själv)

Jag har väldigt stor närvaro gent emot alla runt mig.
Jag är en bra lyssnare som vill förstå. Jag vill vara med..
Och jag trivs inte att vara själv så mkt, utan helst i sällskap så vi kan diskutera och prata om livet..
Det älskar jag <3

MEN åter till det andra.
Jag tycker människor idag är så hårda, elaka, egoistiska och tråkiga i visa fall.
Inte många idag som bryr mig..

Jag är en krigare.
Jag slåss för de jag håller kär och bryr mig om.
Jag vill dock veta hela historien så gott de går innan jag strider, för annars blir jag bränd i onödan och de tycker jag är väldigt elakt, om personen man hjälper gör emot mig.
Då får jag ta skiten för den personen som inte vågade
Och det har hänt så jävla många gånger, så jag har blivit väldigt vaksam.

Men jag är en drivande person och älskar att se de människor runt mig glada <3 <3 <3

Men även jag har känslor och vill bli respekterad för det!!!!!!
Så när jag väl står upp för mig.
LYSSNA, BRY DIG, TRÖSTA om det behövs, FÖRSÖK FÖRSTÅ OCH KRAMA, STÖTTA eller fråga på tills du förstår!!!!
FÖR JAG SKULLE GÖRA ALLT DET DÄR FÖR DIG, OM DET VORE TVÄRTOM!! <3

Sådan är jag.
Enkel, ärlig, öppen och sprallig och energisk ;-)

Mvh Lilly

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lilly - 7 augusti 2017 14:23

Jag mår så dåligt pga av mina utslag bland annat. De kom förra året i maj. Sedan dess har de inte lämnat mig utan följt mig igenom ansiktet.. Och jag har så dåligt självförtroende pga av dom. Jag gillar inte att sminka mig egentligen. Men sista...

Av Lilly - 27 juli 2017 14:18

Att vara utmattad och har sådant jobbigt kaos inom mig är inte roligt.. Stressen sitter inombords. Allt känns så jäkla nära och påtagligt :-( Man blir lätt påverkad och lätt irriterad i humöret. Tar åt sig av minsta lilla... Blaah säger jag b...

Av Lilly - 6 juni 2017 23:43


Äntligen är jag älskad

Av Lilly - 2 juni 2017 23:32

Jag förstår inte riktigt. Varför är det inte okej att vara mjuk? Varför får man inte bry sig hårt om andra? Varför får man inte vara snäll? Jag är egentligen en godtrogen person, energisk, glad, vänlig tjej som vill människors bästa.. ...

Av Lilly - 31 maj 2017 11:35

Läste en artikel idag som handlade om Religion och Muslimer. Länkar här: https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/sa-vill-saudiarabien-omvaenda-sverige-till-den-islamiska-laeran-15647 Jag känner att detta gör mig rädd.. Jag har verkligen inget em...

Presentation


Jag är en ung själ som är pratglad och kan prata/skriva om allt som livet ger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards